Städblogg


Efter att vi kom hem från fjällen så såg det ut som ett råttbo här hemma. Jag skulle ju egentligen städa innan vi for i fredags, men jag hann inte riktigt så långt.

Igår kväll kliade det i fingrarna på mig, så jag satte igång att skrubba rent köket från golv till tak. Vi sköt fram spisen, och jag stog på mina bara knän och skrubbade golvet och skåpen brevid. Jag dammtorkade alla lister, skrubbade bort fläckar från golv och väggar, dammtorkade uppe på alla skåp, och ja, jag kan fortsätta hur länge som helst.

Idag skulle jag egentligen ta lite sovmorgon, men jag kände att det var alldeles för mycket att stöka med. Så när jag vaknade vid 7.30 så klev jag upp och satte igång att storstäda toaletten direkt.

Det slutade med att hela lägenheten storstädades. Och då menar jag verkligen storstädning! Vi har dammtorkat ALLA lister i hela lägenheten. Vi har dammtorkat alla gardinstänger. Ja, vi har dammtorkat alla saker och alla ytor överallt! Jag har tillochmed dammsugit av madrasserna i sängen. Vi har även haft tvättstuga mitt uppe i städningen, och vi har tvättat våra täcken och kuddar. I morgon klockan 7 har vi tvättstuga igen. Jag begriper inte hur vi kan få till så mycket tvätt!

Sitter och tittar på ett av mina favoritprogram. Rent Hus. Hur knäppt det än låter så tror jag att städning har börjat blivit lite av ett intresse för mig. Nu när jag tittar på programet så börjar det klia i fingrarna på mig, och jag frågade just Tommy om det inte finns någonting som jag kan städa. Dock så finns det nog inte det efter våran storstädning idag. Tror att jag ska starta upp en städfirma.

Som sagt. Rent Hus.
Om ni inte har sett kvällens avsnitt så rekomenderar jag er att se det.
Det var något av det värsta jag har sett!




Om någon behöver hjälp med städning så hjälper jag gärna till. (Kostnadsfritt för familj och vänner) :)

Kommentarer
Skrivet av: svärmor

Kom när du vill.

Här finns alltid lite skit i hörnen att ta itu med ;-))

Kramar svärmor

2009-03-25 - 22:14:00
Skrivet av: Anonym

Haha hon ljushåriga är ju allt bra rolig. Och den token bor jag granne med :) Hoppas allt är bra med dig. Kramis.

2009-03-25 - 22:24:35
Skrivet av: MaSa

Oj glömde skriva vem det var från:)

Haha hon ljushåriga är ju allt bra rolig. Och den token bor jag granne med :) Hoppas allt är bra med dig. Kramis.

2009-03-25 - 22:25:47
URL: http://blogg.swegraf.se
Skrivet av: Ida

Ja du, städning behövs alltid. Hjälp mig få plats med allt eller välja vad jag ska slänga bort! =)

2009-03-25 - 23:49:51
URL: http://jenkka.blogg.se/
Skrivet av: Kicki eller Pether

Men snälla kom och hjälp mig då!!!! :)

Själv med en Agnes blir det inte allt för mycket gjort!! Puss

2009-03-26 - 08:26:52
URL: http://allahososs.blogg.se/
Skrivet av: Linda

Ja men du får gärna komma till Hammerdal o städa oxå..S Kram kram

2009-03-26 - 08:29:01
URL: http://linda0644.blogg.se/
Skrivet av: Annie

Haha det är farligt att erbjuda sig att hjälpa till! ;) Här skulle du gärna få hjälpa till, men jag vill inte att du ska se hur skitigt det är! Puss!

2009-03-26 - 11:00:24
URL: http://annelie86.blogg.se/
Skrivet av: GurriGurran

Haha ja jag märkte att det funkade bra :P Guuud vad skönt å storstäda sådär. Jag jobbar så mycket nu att jag inte ens hinner titta på dammsugarn och alla skräpiga hörn. Måste skrubba golven riktigt rejält!!!!!!

2009-03-27 - 08:07:25
URL: http://nogg.se/gurran

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0