Sisådärja


Nu är matschemat och handlingslappen för nästa vecka klar. Bland annat så kommer jag att på måndag göra egna köttbullar, och servera dom med couscous, tomatsås och lite sallad till. Kommer också att på tisdag tillaga marinerad kalkonfilé i ugn, och till det blir det kokt potatis och tzatziki. På onsdagen serveras det lasangette, och på torsdagen blir det ris och tonfisksallad med kidneybönor och kikärtor.

Jag är så less på att hela tiden äta samma mat. Vecka ut och vecka in. Så nu sitter jag och letar nyttiga och goda recept för glatta livet.

Om ni har tips på nyttiga och goda recept så är det väldigt välkommet!

Vi, eller iallafall jag, har kommit fram till att vi ska köpa en blender eller en bra stavmixer, så att jag kan få göra smoothies! Tommy tycker att jag kan använda hushållsassistenten, men jag tycker att det känns så jäkla bökigt att dra fram den bara för att göra en smoothie. Jag ska iallafall köpa en blender eller stavmixer. Sådeså!






Ne, nu blir det till att krypa ner i sängen. Känner mig hängig, klen och trött.


Kommentarer
Skrivet av: Annie

Men, har inte ni en stavmixer? Tommy hade ju det förut iallafall! Saknar dig gumman! Puss!

2009-03-10 - 11:12:10
URL: http://annelie86.blogg.se/
Skrivet av: zandra

Jag föreslår OBH Nordicas blender. Den är alldeles lagom stor och dessutom snygg nog att ha framme på bänken jämt :) Å den är bra :) I like it!



Hoppas allt är bra med dig! Kram

2009-03-10 - 21:11:30
URL: http://zandraslchf.blogg.se/
Skrivet av: Kusin

Kyckling med vitkål



Kyckling, lök, bambuskott, vattenkastanjer, svamp, böngroddar m.m som man gillar samt vitkål och ev bönor.



Till har du antingen kookosmjölk och chilipasta eller chilisås och creme fraiche.



Snabbt, gott och enkelt

2009-03-10 - 21:37:45
Skrivet av: Anonym

Vilken kusin var det som skrev? :) Tack så mycket för tipset :)

2009-03-10 - 22:50:11

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0