Varför har jag en blogg?


Jag skriver ju aldrig :P

Det är mycket jobb nu i juli. Roligt! Och ännu roligare är det att jobba nu när man verkligen har ett mål om att lägga undan alla pengar man kan till resekassan. Det ligger några tusen där redan, men vi behöver ett par tusen extra till shopping, utflykter och andra nöjen när vi väl är utomlands. Vart vi ska åka har vi inte riktigt bestämt oss för. Men vi har några månader till på oss att fundera. Spelar ingen roll vart vi åker egentligen, bara jag får komma till ett annat land!

Förra veckan var intensiv med långa arbetspass. Nu jobbar jag onsdag och torsdag den här veckan och är ledig hela helgen. Och då ska jag vara hemma med Tommy. Får se vad vi hittar på.

Igår for vi iväg till IXO för att köpa lite fler plastblommor. Jag och Tommy är rörande överens om att det inte är någon mening att vi köper fler levande växter till våran lägenhet. Någon månad efter att jag flyttade in så for vi iväg och köpte blommor och krukor för nästan 2000 kr då Tommy endast hade en kaktus. Inte helt oväntat att kaktusen fortfarande lever, men alla andra blommor vi köpte dog en efter en pga den jobbiga luften i lägenheten. Så nu har vi börjat köpa fina plastblommor istället. Praktiskt på många sätt.

Vi for vidare till el-giganten för att kolla på en ny dator åt Tommy. Det slutade med att jag äntligen köpte en laptopväska passande för min lilla dator och sen stog vi på vitvaruavdelningen och drömde om ny kyl och frys. Vi köpte även en hårtrimmer till Tommy, som funkade alldeles utmärkt. Dock så har Tommy redan hunnit slarvat bort en pinal till den. Sist på våran shoppingrunda blev ICA kvantum.

Lite senare idag ska jag ta tag i lite städning. Tommy ska tvätta på eftermiddan. Jag kan dessvärre inte dammsuga eftersom att vi måste försöka hitta pinalen till hårtrimmern som Tommy lyckades slarva bort. Någonstans på golvet ligger den, men vart?

Jag har fått dille på hemsidor som Bluebox och Coolstuff. Jag kan sitta och kika hur länge som helst, och jag har gjort långa listor över saker som jag skulle vilja beställa. Här är några av sakerna jag skulle vilja ha :).


Flaska för tvål, schampo eller diskmedel. Från Bluebox.




Blandare för salladsdressing. Från Bluebox.




Hållare för disktrasa. Från Bluebox.


Fönsterskrapa. Från Bluebox.



Hållare för toalettrullar och tidningar. Från Bluebox.




Pump för tvål och lotion, eller tvål och diskmedel. Från Bluebox.




Salt och pepparkar. Från Bluebox.




Servettställ. Från Bluebox.

Kommentarer
Skrivet av: Annie

Kul med ett inlägg! :) Kanske ses nått i helgen! Puss!

2009-07-07 - 13:06:31
URL: http://annelie86.blogg.se/
Skrivet av: Kicki eller Pether

Jag gillade den där pumpen för både tvål och diskmedel. Och disktrasehållare-grejjen kan nog också vara bra eftersom man inte ska ha disktrasan mot kranen eftersom det bildas så mycket bakterier då.



Vi kanske skulle ses nånting tjejerna?? Ja, med karlar om man skulle vilja det. För mig spelar det ingen roll. Puss

2009-07-07 - 15:10:13
URL: http://allahososs.blogg.se/

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0