Hemska dag!


Jag hade en olustig känsla inom mig i morse när jag vaknade. Jag kan fortfarande inte riktig sätta fingret på vad som kändes fel. Precis allt kändes värdelöst och konstigt. Kände mig ledsen och rädd på något sätt. Precis den där känslan man har när man är deprimerad.

Jag hade precis sminkat mig och skulle gå in på badrummet för att borsta tänderna, då jag känner att det blir fruktansvärt tungt att andas. Jag får panik, och det blir ännu svårare att andas. Tommy upptäcker mig storgråtandes inne på badrummet. Jag kommer inte riktigt ihåg vad som hände sen, bara vissa stunder. Jag försökte koncentrera mig på att andas, fast att det nästan inte gick. Jag grät och grät. Bara grät hela tiden.

Tommy frågade om vi skulle fara in på sjukhuset, eller om vi skulle ringa efter ambulans. Men jag tyckte att det var viktigare att han ringde mitt jobb först. Men där fick han inte tag i nån, så han fick ringa G och tala om hur det låg till.

Tommy sa att jag skulle sätta mig i soffan, och att jag inte fick somna. Han berättade också att en ambulans var på väg. Det tog nästan 20 minuter för dom att komma hit ut till Torvalla. Och hela tiden fick jag mer panik för att jag nästan inte kunde andas.

Till slut kom dom iallafall. Det var två killar, och det första ena killen gör är att suckar och sen säger han "Jahapp" med en väldigt besvärad ton. Jag var jättetorr i munnen efter mina försök att kunna andas så bra som möjligt, så när jag pratade så hördes det nog inte så tydligt vad jag sa. Då säger andra killen "Kan du inte prata eller?" Också han med en väldigt besvärad ton. Just då kände jag bara att dom kunde sticka åt helvete, om jag nu var så mycket till 'besvär' för dom. Dom ställde lite frågor, mätte syret i blodet och tog blodtrycket. Allting såg normalt ut. Dom konstaterade att jag hade fått en panikångest attack, och förklarade att det är ingenting jag kommer att dö av. Ne visst, men man blir ju livrädd ändå när man inte kan andas, och när man dessutom inte förstår vad det beror på. Dom frågade om jag ville följa med till akuten, men jag tackade nej till det.

Efter att dom for så satt jag och grät länge, länge, länge. Livrädd. Miljoner tankar i huvudet. Som ett garnystan som trasslat ihop sig. Och Tommyälskling som stannade hemma från jobbet för min skull. Älskade älskade älskling. Min ängel. (Tvingade honom att gå på jobbet iallafall när jag kände mig bättre. Han var så rastlös.)

Idag tillåter jag mig själv att synda lite. Tommy förstog direkt när jag frågade honom om han kunde göra mig en liten tjänst efter jobbet. Vilken sort? frågade han. Kronan White svarade jag.

Nu ligger jag i sängen och kollar på Saltkråkan. Ambulanskillarna sa att jag skulle ta det så lugnt som möjligt. Gärna vila mycket. Ont i huvudet har jag också. Men det är jag inte förvånad över.

Usch, det här vill jag inte uppleva igen!

Kommentarer
Skrivet av: Kicki eller Pether

KRAMAR!!!!

2009-01-15 - 13:06:10
URL: http://allahososs.blogg.se/
Skrivet av: Jessica

har sjäv fått panikattacker förut och ja vet hur det känns.Blir förbannad på ambulans folket som inte kan göra sitt jobb ordentlig och inge lung islt för irritation

2009-01-15 - 13:13:22
URL: http://jessicalejonhearth.blogg.se/
Skrivet av: kucin frida =)

Nu vart ja rädd då ja läste, va rädd om dig gumman!

2009-01-15 - 13:35:42
Skrivet av: TuffLoysan

Men huvva vad hemskt =/ Lät som riktiga skitstövlar till ambulanspersonal.

Åh gud vad sugen jag blev på snus!

2009-01-15 - 16:06:30
URL: http://tuffloysan.blogg.se/
Skrivet av: Frida

åh, fy tusan. hoppas du mår bättre nu.

Och vad var det egentligen för jäkla ambulansfolk. dom ska ju vara professionella och sansade. inte slänga ur sig såna saker. det där borde du anmäla om du tycker att dom inte bemötte dig väl.



Kramar

2009-01-15 - 17:24:08
URL: http://fridi.blogg.se/
Skrivet av: Tanya

Kramas

2009-01-15 - 18:32:48
URL: http://datsmore.blogg.se/
Skrivet av: Maria

Huvva! Hoppas du slipper det igen! Tvinga dig inte iväg på jobbet nu! Försök vara hemma och vila upp dig ordentligt! Du är så ambitiös och jag ställer alltid upp, men ibland måste det finnas tid för bara Sarah också!

Kramar

2009-01-15 - 19:39:51
URL: http://mariaviolaeriksson.blogg.se/
Skrivet av: Linda

ÅÅåå gumman.. Kramar i massor till dig gumman.. Hoppas att du mår bättre nu.......

2009-01-15 - 21:07:41
URL: http://linda0644.blogg.se/
Skrivet av: cissi

jag råkade ut för samma sak ett par veckor innan jul, det är verkligen inte en kul känsla:/

jag blir orolig för dig sötnosen! Och jag saknar dig, och hoppas att du saknar mig!

2009-01-15 - 22:14:09
URL: http://cecilianielsen.blogg.se/
Skrivet av: GurriGurran

Jag hoppas verkligen att du mår bättre! Det lät fruktansvärt.. Många många varma kramar

2009-01-16 - 08:29:00
URL: http://nogg.se/gurran

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0