Städblogg


Nu måste jag bara få tala om hur nöjd jag känner mig med dagens sysslor.

Visst är det för himla härligt när:

- Man sorterat bort massvis med rat som ligger och dräller överallt?
- All tvätt är tvättad, ihopvikt och inlagd i garderoberna?
- Alla hyllor, bord, bänkar, lampor, fönsterbrädor, prydnadssaker är dammtorkade?
- Alla mattor är avdammade?
- Täcken och kuddar har hängt ute på vädring i ett par timmar?
- Ett badrum är så rent att det skiner om varenda pinal?
- Golven är dammsugna och skurade?
- Sängen är renbäddad med vädrade täcken och kuddar med nytvättade sängkläder?
- Disken från middagen är avklarad och köket är näst intill polerat?

Nu är det ett bra tag sen (2 veckor) jag tog tag i storstädning här hemma. Har ju haft diverse ursäkter för att inte behöva städa, men idag fanns det ingen återvändo. Och ja, jag kan faktiskt erkänna (alla vet det säkert redan, men ändå) att jag är pedantisk av mig. När jag städar så blir det ordentligt. Jag tycker om att ha rent och fräscht omkring mig. Men även jag kan vara lat och ge fanken i att städa ibland :P

Nu ska jag inte ta åt mig all ära. För det mesta är det jag som sköter städningen. Men Tommy gör faktiskt mycket han också. Han är duktig min karl :)

- Han kliver upp tidigt på sina två lediga dagar för att skjutsa mig till jobbet.
- Han står för den mesta matlagningen hemma hos oss.
- Det är oftast han som sköter tvättstugan.

På tisdag är jag ledig. Och då ska jag städa köket. Jag ska plocka ur alla skåp och lådor och torka ur. Sen så ska jag möblera om litegrann i skåpen, så att det blir lite mer organiserat. Jag ska även städa ur skafferierna och sortera bort en massa. Ugnen kommer också att få sig en omgång :)

Fast det är klart, om någon är sugen på att umgås så gör jag mycket hellre det :)

Kommentarer
Skrivet av: Kicki eller Pether

Våran ugn behöver sig en omgång den med! Du kan komma hit på Tisdag istället ;) Du MÅSTE inte städa nå mer än ugnen, men du får! ;) PUSSPUSS

2009-02-16 - 10:00:20
URL: http://allahososs.blogg.se/
Skrivet av: Ida

Jag är ju faktiskt ledig på tisdag och hittar gärna på nåt. =)

2009-02-16 - 12:32:14
URL: http://jenkka.blogg.se/
Skrivet av: TuffLoysan

Känner så väl igen mig. När jag städar (när tid finnes dvs) så gör jag åxå storstädning. Plockar av hyllor, bord, byråer och dammtorkar med dammsugaren. Å gör all sån där annan städning. Det är såå superskönt när det är så där riktigt städat.

2009-02-16 - 15:34:04
URL: http://tuffloysan.blogg.se/

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0