Lägenhetssökande


Det har inte blivit så mycket bloggande på senaste tiden. Jag har jobbat mycket, och all ledig tid har jag veljat lägga på sambon, lägenhetssökande och vila.

Just det. Tommy och jag har nu bestämt oss för att byta upp oss. Vi letar nu för kung och fosterland efter en större lägenhet/ mindre radhus som vi kan tänka oss att bo i för en bra tid framöver och som känns bra rent ekonomiskt. Vi jagar en 3:a alternativt en 4:a.

Vi har dividerat hit och dit, tittat på olika hemsidor, tittat i tidningar, läst om fastighetsförmedlingar och försäkringar, jämfört, planerat, räknat. Vi vill att allting ska stämma exakt. Vi har också haft ganska olika åsikter om vart vi vill bo. För min del så bör det vara på ett ställe där det finns väldigt bra bussförbindelser. Annars har inte jag så stora krav. Jag kan tänka mig att bo centralt.. Tommy vill inte bo för centralt, inte för avsides. Vi har kikat på en del alternativ i Torvalla, för här trivs vi bra bägge två. Vi har även varit på jakt efter lägenhet i Lit, men det verkar inte finnas några efter våra önskemål just nu.

Vi ska på en, eventuellt två visningar nästa onsdag. Häromdagen tittade vi på en lägenhet som vi blev väldigt intresserade av. Så vi får se hur det går.

Vi är fortfarande öppna för förslag om bostadsrätt i Lit. Så om ni har några tips (oavsett pris) så är det väldigt välkommet! 

Kommentarer
Skrivet av: Stina

Det ska jag göra=)

2009-08-13 - 08:35:02
URL: http://makakakaapa.blogg.se/

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0