Söderhamn


Vilken jättetrevlig helg det har varit!

I lördags på förmiddagen packade vi in oss i Annelies och Andreas bil och begav oss mot Söderhamn. Det vankades nämligen 50 och 60 års fest.

När vi kom fram till hotellet i Söderhamn så checkade vi in och jämförde sen allas rum. Sen duschade vi och gjorde oss i ordning inför festen. Såklart så hade vi glömt hälften hemma. Tommy hade glömt sin skjorta som han skulle ha på sig på festen, och jag glömde mina hårnålar. Nåväl, Tommy hade turen att få låna en skjorta av storebror Johnny iallafall.

När jag hade gjort mig i ordning så gick jag ner till matsalen där nästan alla gästerna hade samlats. Många nya ansikten för mig. Också blev jag presenterad för Tommys faster Eva och hennes sambo Göran som var festens värdinna och värd.

Efter en liten stunds väntan så kom dubbeldäckaren som skulle ta allihopa till festplatsen. Jag kan tillägga att det var kanonväder och riktigt varmt. Tur att vi satte oss längst fram i bussen där det fanns fläktar.

Efter en stunds åkande så kom vi in på en väg i skogen. En ganska smal väg, så när vi fick möte så fick någon av oss stanna och släppa förbi den andre. Sen stannade bussen, mitt ute i ingenstans. Då visade det sig att bussen hade gått sönder. Så vi fick promenera sista biten på ungefär 3 kilometer. Men det gick bra det också, förutom alla bromsar som bet ihjäl mig!

När vi äntligen kom fram till festplatsen så höll vi på att rinna bort. Det var så himla varmt! Vi blev välkomnade och fick en välkomstdrink. Sen samlades vi allihopa på en liten gräsplätt för att titta på en föreställning som personalen brukade göra. Men det blev då ingen föreställning av personalen, utan det var festens huvudpersoner Eva och Göran som gifte sig! Väldigt stämningsfullt och fint.

Efter att alla hade gratulerat brudparet så satte vi oss till bords, och sen var det bara att äta och dricka så mycket man bara orkade. Jättegod mat och trevlig stämning. Det hölls något tal, och vi sjöng för brudparet/födelsedagsbarnen.

Lite senare på kvällen så blev det levande musik av en speleman och hans dotter. Kan tillägga att en tjej som jag känner skämde bort sig rejält med att sjunga jämtlandssången när spelemannens dotter frågade om det var någon som kunde jämtlandssången. Hon har ju förtusan scenskräck och sjöng inte alls speciellt bra, men hon bjöd på det sa hon. (Sarah heter hon).

Sen blev det efterrätt i form av "Tuppkaka", bär, vaniljsås, glass, kaffe och aveck till det.

Första bussen hem gick vid 23.30. Jag hade gärna stannat en stund till om det inte hade varit för all mygg som gärna attackerade mig. Jag blev så biten av både mygg, broms och knort under kvällen att jag var rädd att det skulle resultera i en allergisk reaktion (det har nämligen hänt förut). Så både jag och Tommy åkte hem med den tidigare bussen.

Vi satt inne i svärmor och svärfars rum och pratade en stund. Sen kröp vi ner i sängen och somnade nästan direkt.

Dagen därpå (igår, söndag) packade vi ihop alla saker, checkade ut från hotellet och åkte hem till Eva och Göran. Och gud vad dom bodde fint! Vi blev bjudna på fika, och dom öppnade presenterna som dom fick av oss.

Sen for vi ner till hamnen och tittade på deras båt. Herregud säger jag bara! Den var helt otrolig. Direkt när man kom på båten så fanns det soffor och bord. Sen gick man en trappa ner i båten, och det var som att gå in i en mindre lägenhet nästan. Där fanns det ett sovrum direkt till höger, med egen toalett. Sen kom köket som var fullutrustat med spis och kylskåp och allting, i själva köket fanns det en härlig soffa och fönster med fin utsikt. Fortsatte man någon meter längre fram så kom man till ett annat sovrum, med stor dubbelsäng och egen toalett och dusch! Vilken pärla säger jag bara.

Efter båttitten så kramades alla huller om buller och sa hejdå. Sen for vi hem mot Östersund igen.

Tack Eva och Göran för en jättetrevlig fest! Och tack Annelie, Andreas och Evangeline för trevligt sällskap i bilen :)

Kommentarer
Skrivet av: Annie

Du sjöng ju jättebra! :) Knasiga spelemannen som trodde det fanns fler verser bara ;P Jättebra inlägg, flera saker som jag missat att skriva! Och tack själv för sällskapet i bilen! Puss!

2009-08-10 - 17:57:40
URL: http://annelie86.blogg.se/
Skrivet av: Anonym

Hej vännen. Just nu är jag inte så långt bort ifrån Östersund :)



Sitter i Ljungverken hos min lilla goa snuttis som jag funnit. Hoppas att allting är jättebra med er. Kramisar.

2009-08-10 - 21:48:26
Skrivet av: MaSa

Det var jag, MaSa som skrev det om Ljungverken. Fan namnet blev inte med. Kramis

2009-08-10 - 21:49:48
URL: http://mathiassaxin.blogg.se/
Skrivet av: Helen

Alltså vilken surprise med bröllop, kul.. Vad är Tuppkaka? Har aldrig hört.. Ha det gott kram.

2009-08-12 - 15:26:06
URL: http://hesa.bloggagratis.se

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0