Let the music heal your soul

Sitter här och njuter. Lyssnar på musik som jag inte har hört på flera år. Jag hade glömt bort hur bra Tomas Ledins Släpp Hästarna Fria egentligen är. Att den får mig att mår bra, och att den är mäktig. Den får mig att tänka på somrarna då jag var barn. Jag och mamma satt i en varsin solstol på altanen. Himlen var totalt molnfri, och vi dränktes av solens härliga och varma strålar. Och ur högtalarna hördes Tomas Ledin. Det är därför jag älskar hans musik. För att den påminner mig om sommar, barndom och mamma.

Av längtan till dig med Cajsa-Stina Åkerström och Åsa Jinder. Det är en av dom vackraste låtarna jag vet. Jag har alltid älskat den. Jag och mamma sjöng alltid den tillsammans, för hon älskade den lika mycket som jag. Det var därför jag valde den till hennes begravning. Det var min och mammas sång.

När man hör Sommartider med Gyllene Tider en solig och varm dag är sommaren total. Jag tänker på studenten när jag hör den. Det var en underbar dag. En av dom bästa i mitt liv.

Jag har ungefär en miljard favoritlåtar. Kan inte säga en låt som är mer favorit än någon annan.


Vilka är dina favoritlåtar?

Kommentarer
Skrivet av: Anonym

va härligt att höra du =)

haha tack! jag köpte dom på specsavers på domus. hela paketet gick på 1520 spänn så det blev inte så farligt
som jag hade trott att det skulle bli.
dina briller var ju väldigt snygga dom med, synd bara att dom skulle tappa färg, som du skrev.

2008-02-26 - 02:59:21
URL: http://fridi.blogg.se

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0