Vinter i all evighet?

Jag var nära på att bryta ihop i morse när jag såg snön vräka ner! Återigen så ligger det ett tjock, vitt snötäcke på marken. Och häromdan så stog jag och hackade bort den sista isen på våran uteplats och slängde eländet på sidan av huset. Precis som när jag var liten. Då skottade jag bort snön. För så länge det inte fanns snö så långt jag kunde se, och när solen sken, ja, då var det helt plötsligt sommar tyckte jag. Jag antar att jag får leva med snön ett tag till. Åhh, jag vill ha sommar.

Idag har jag faktiskt varit social. Nånting som jag är alldeles för sällan numera. Fast än så länge är det många blanka dagar i min kalender, så nu ska jag se till att umgås lite mera! Jag behöver det tror jag. Vilket fall som helst så kom Tezz och hälsade på. Och som vanligt när vi ska umgås, då vi är hemma hos mig, så kommer vi fram till att vi vill se en film. Men vi har aldrig lyckats se en hel film, för vi brukar somna bägge två efter en liten stund. Och så även idag.

På tidiga eftermiddan så kom Ida och väckte upp oss, eller ja, mig iallafall. Tezz lyckades hålla sig vaken. Ida hade köpt med sig fika, men jag som var trött och lat orkade inte brygga kaffe. Så vi drack saft istället :)

Eftermiddan har jag ägnat åt att städa. Har städat garderoben och bäddat rent i sängen. Dammtorkning och dammsugning tar jag i morgon. Och byta gardiner måste jag göra också.

Så nu är det bara en lång och skön dusch som saknas. Sen ska jag krypa ner i en renbäddad säng och kika på ett par Beckfilmer. Det blir mys det.

Har jag nånsin berättat att jag älskar att duscha?


image129

Kommentarer
Skrivet av: kucin frida =)

Hör av dig om du vill träffa mig oxå, men helst dan innan så ja kan kolla vad jag har för tider på skolan, den dagen vi ska ses :)
kram kram

2008-04-10 - 09:57:15
Skrivet av: Linda

Hej gumman.. Hoppas att allt är bra med dig.. Hihihi.. Du e som mig du. Jag älskar oxå att duscha fast nu för tiden är det sällan ja duschar själv. Har en prinsessa som ska vara med mamma..*S*

2008-04-10 - 12:14:45
URL: http://linda0644.blogg.se
Skrivet av: ida

Hej jag vet inte va som är förmiddag för dig men jag kom kl 13.30 och det tycker jag är eftermiddag men men. Hoppas du har det bra kram

2008-04-10 - 19:46:00
URL: http://jenkka.blogg.se
Skrivet av: Ida

Haha förstod nästan det.. =P PUSS!

2008-04-11 - 18:29:17
URL: http://jenkka.blogg.se
Skrivet av: Ida

Hur mycket får du tillbaka på skatten då?

2008-04-11 - 20:53:04
URL: http://jenkka.blogg.se

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0